Procedura zewnętrzna - zapewnienie dostępności
Zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno - komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami
- Załatw sprawę elektronicznie
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno – komunikacyjnej. Wniosek można wysłać drogą elektroniczną na adres: dpskluzeka@dpskluzeka.pl
- Załatw sprawę tradycyjnie
Osoba, o której mowa w pkt. 1 może również wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno – komunikacyjnej, poprzez:
- złożenie osobiste w Domu Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Kluzeka 6,
- wysłanie pocztą na adres: Dom Pomocy Społecznej , ul. Kluzeka 6, 31-222 Kraków
- Załączniki
Wniosek o zapewnienie dostępności
- Wersja w języku migowym
Niedostępna
- Sprawę załatwia
Merytoryczna komórka organizacyjna Domu Pomocy Społecznej zgodnie z kompetencjami określonymi we wniosku o zapewnienie dostępności. W sprawach wymagających koordynacji oraz będących w kompetencyjnym zakresie działania – Dział Adm. – Gospodarczy (Kierownik –Twaróg Mirosława)
- Dokumenty od wnioskodawcy (klienta)
- dane kontaktowe wnioskodawcy
- opis sprawy, którą chce załatwić osoba ze szczególnymi potrzebami,
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym, cyfrowym lub informacyjno - komunikacyjnym,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności - jeżeli dotyczy,
- w przypadku żądania zapewnienia dostępności cyfrowej - wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo.
- Opłaty
Brak
- Forma załatwienia
W formie wskazanej we wniosku - uzgodnienie z wnioskodawcą sposobu i terminu załatwienia sprawy. Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, wnioskodawca jest niezwłocznie informowany o braku możliwości zapewnienia wnioskowanej dostępności oraz o możliwościach zapewnienia dostępu alternatywnego.
- Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, wnioskodawca powiadamiany jest o przyczynach opóźnienia i nowym termin nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności
W przypadku dotyczącym żądania zapewnienia dostępności cyfrowej, bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe wnioskodawca powiadamiany jest o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową, jednak nie dłuższym niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem
- Dokumenty uzyskiwane w postępowaniu
Wskazany pracownik merytorycznej komórki organizacyjnej Domu Pomocy Społecznej uzgadnia sposób i termin załatwienia sprawy przez wnioskodawcę po czym sporządza odpowiednią notatkę uzgodnieniową w sprawie.
- Tryb odwoławczy
- W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z przepisami art. 32 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- W przypadku dotyczącym żądania zapewnienia dostępności cyfrowej, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się w trybie przepisów działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
- Podstawa prawna
- Art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062).
- Art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848).
- Informacje dodatkowe dla klienta
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej